3 rzeczy, o których warto pamiętać na rekrutując Millenialsów

Millenialsów, chyba nie trzeba już nikomu przedstawiać. Na ich temat powstało mnóstwo artykułów, książek oraz badań. Opinie są różne, jedni uważają ich za od rozpieszczonych i rozkapryszonych, inni za ludzi z ogromnymi ambicjami i pasją. Możemy ich kochać lub nie, ale jedno jest pewne, stanowią oni już coraz większą grupę na rynku pracy. Przyciąganie Milenialsów do załogi może być wyzwaniem. Aktualne trendy pokazują, że Millennialsi są zainteresowani wieloma rzeczami poza pieniędzmi – cenią czas z rodziną, nie poświęcają swojej jakości życia w karierze i są nastawieni na zespół. Jak zatem przyciągnąć ich do naszej firmy? Poniżej przedstawiamy wam 3 rzeczy, o których warto pamiętać przy rekrutacji Millenialsów

1.Wykorzystaj social media do budowania swojego wizerunku.

Niewątpliwie Jedną z zalet posiadania social media jest sprzedaż i utrzymywanie relacji ze swoimi klientami.  Dokładnie ta sama zasada dotyczy rekrutacji. Każde udostępniane zdjęcie, każda publikowana zawartość i aktualizacja statusu w mediach społecznościowych, wszystko to razem tworzy mentalny obraz kultury Twojej firmy.  Dlatego warto, aby zawartość tam publikowana była atrakcyjna dla Millenialsów. Często social media to pierwsze miejsce, gdzie szukają oni informacji i opinii o danej frmie. Same kanały są również istotne, często nie wystarcza sama obecność na Facebooku, warto wziąć pod uwagę również Twitter, Instagram bądź Snapchat.

2. Zapomnij o sztywnym czasie pracy.

W badaniu przeprowadzonym wśród Millenialsów w 2011 roku 95% respondentów stwierdziło, że równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest dla nich ważna, a ponad jedna czwarta młodych pracowników stwierdziła, że ​​są rozczarowani poziomem równowagi, jaki utrzymywali w obecnej pracy. Warto, zatem podczas tworzenia stanowisk pomyśleć o tworzeniu elastycznego grafiku, a więc możliwości indywidualizowania harmonogranów pracy bądź pracy zdalnej.

3. Bądź świadomy, co Millenialsi myślą o twojej firmie.

Zdecydowanie bardziej niż poprzednie pokolenia, Millenialsi nie chcą być związani z firmami, których praktyki uważają za moralnie wątpliwe. Nie chcą też kojarzyć się z markami, które nie oferują wspaniałych produktów i niesamowitej obsługi klienta. Z tego powodu możesz oczekiwać, że będą badać twój biznes z taką samą uwagą, jak możesz badać swoje pochodzenie. Najlepszym sposobem radzenia sobie z tym jest poznanie, w jaki sposób jesteś postrzegany przez to pokolenie, i podjęcie kroków w celu wyjaśnienia wszelkich negatywów. Z pomocą przychodzą różne, dostępne w internecie narzędzia.