3 najbardziej kreatywne kampanie rekrutacyjne

Zaangażowany, pełen pozytywnej energii, ambitny, zorientowany na cel, kreatywny – to tylko niektóre określenia przedstawiające idealnego kandydata. Jak rekrutować, żeby odnieść sukces i przy okazji przyciągnąć kandydatów? Które firmy robią to najlepiej? W tym artykule chcemy przedstawić Wam 3 kampanie z obszaru rekrutacji i employer brandingu, które naszym zdaniem zasługują na uwagę

1. Heineken

W 2013 r. Firma Heineken chciała zatrudnić stażystę dla swojego zespołu ds. marketingu imprez i sponsorów, aby przygotować się na finał Ligi Mistrzów. Na to stanowisko otrzymali 1734 aplikacji. Rozmowy zostały zaprojektowane tak, aby poprzez wyprowadzenie kandydatów z ich strefy komfortu zidentyfikować, czy posiadają oni poszukiwane zdolności. W przeciwieństwie do zadawania pytań dotyczących wiedzy i doświadczeń biznesowych, Heineken postanowił ocenić osobiste cechy, takie jak: zaufanie, zaradność, poczucie humoru, a także umiejętność reagowania na niezwykłe okoliczności.Na początku kandydat mógł poczuć się jak zawodnik, ponieważ rekruter prowadzący spotkanie prowadził go do gabinetu za rękę, niczym młody piłkarz gracza na boisko. Kolejnym wyzwaniem, któremu czoła musiał stawić chętny, było udzielenie pomocy rekruterowi, kiedy ten zainscenizował omdlenie. Ostatnim etapem była ewakuacja z budynku. Poniżej znajduje się krótki filmik ze wspomnianej kampanii.

 

Przeprowadzona akcja wzbudziła zainteresowanie przyszłych potencjalnych pracowników. Heineken poinformował o zwiększeniu ruchu do witryn HR o 279% i o 317% zwiększeniu liczby CV dostarczonych po uruchomieniu kampanii. Co więcej, miała ona pozytywny wpływ na obecnych pracowników: 91% pracowników Heinekena obejrzało film i okazało się, że wpłynął on na stymulację ich pracy.

2. Luxoft

Wśród innych ciekawych kampanii na uwagę zdecydowanie zasługuje Luxoft, który znany jest z niestandardowych działań rekrutacyjno – marketingowych. W 2014 roku uruchomił projekt „Join the A-Players”, który nawiązywał do świata gier RPG i literatury fantasy. Był to międzynarodowy turniej online skierowany do programistów, w którym tworzyli oni własne awatary oraz rozwiązywali różne zagadki. Oprócz nagród rzeczowych dla najlepszych programistów, przewidziane były także oferty pracy. „Join the A-Players” to nie pierwsza kampania tej firmy, warto wspomnieć również o poprzednim projekcie – „Composing Software”, w ramach którego firma zorganizowała m.in. akcje rozdawania pudełek z pączkami pod siedzibami konkurentów. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby opakowania nie zawierały opisu procesu rekrutacji do firmy 🙂

3. IKEA „Career Instructions”

To ostatnia i prawdopodobnie jedna z najbardziej znanych kampanii marketingu rekrutacyjnego, o której chcemy wspomnieć. Kiedy IKEA otwierała nowy sklep w Australii, rozpoczęła prostą, ale wyjątkowo skuteczną akcję rekrutacyjną. Do zapakowanych mebli dołączyła instrukcję, która zawierała informację na temat możliwości kariery. Była to genialna i tania kampania rekrutacyjna, która przyniosła IKEI 4285 zgłoszeń. Poniżej znajduje się link do filmiku przedstawiającego przebieg tego przedsięwzięcia.